אמא של בן (שם בדוי) הגיעה אלי נסערת. הוא בסך הכל בכיתה ג', אבל כל הזמן מעיפים אותו מבית הספר בגלל התנהגות אלימה.
קשה לו לשלוט בעצמו ובדחפים שלו, ולכן הוא נוהג באלימות קשה כלפי כל הסובבים אותו, אך בעיקר בבית הספר. הוא מקלל, מעיף שולחנות ורב עם התלמידים האחרים בכיתה. הילדים, שמפחדים ממנו ושונאים אותו, יוזמים מריבות איתו, כי הם רוצים שישעו אותו.
בשיחה עם האמא ניתחנו ביחד את ההתנהגות של בן. הבנו שהוא מתוסכל וזועם, ומרגיש חסר תקנה ולא אהוב. ההתנהגות האלימה שלו היא ביטוי לרצון לקבל תשומת לב, ולא משנה אם היא חיובית או שלילית.
אחרי שהבנתי ממה נובעת ההתנהגות הזו, הרכבתי עבורו תמצית המבוססת על תמציות לשליטה עצמית ולטיפול בכעסים, והוספתי לה תמציות לחיזוק הביטחון העצמי והאהבה העצמית. כי כשבן ירגיש אהוב, הוא לא יחפש תשומת לב שלילית כל הזמן. נוסף על כך, העברתי לאמא הדרכה ספציפית, כולל הנחיות לפעילות עם הילד בכל יום לכמה דקות.
האמא נרתמה למשימה ויישמה את כל ההמלצות שלי, והשינוי נראה במהירות על הילד. נראה כאילו הוא הפך לילד חדש. נעשה לו טוב בבית הספר. הוא כבר לא סובל. הוא מרגיש אהוב. הוא למד לבטא נכון את הכעסים שלו והיום הוא יודע לבטא בקול מה הוא מרגיש. הוא הפסיק להפריע בלימודים ולפגוע באחרים. המורים שמו לב לשינוי, שאלו איך הוא התרחש והם מחמיאים לבן על התנהגותו.
הטיפול בבן באמצעות תמצית פרחי באך שהתאמתי לו, איפשר לטפל בשורש הבעיה ובכל הסימפטומים שהיא התבטאה בהם. אך הטיפול לא היה קצר. הוא נמשך חצי שנה, ונועד לשמר את ההתנהגות החדשה ולהטמיע הרגלים בריאים אצל בן. ההתנהגות האלימה היתה אצלו טבע שני, ובמהלך הטיפול הוא רכש כלים וכוחות להתמודדות עם הכעסים שלו, עד שההתנהגות הישנה נעלמה, והוא הפך לילד שמאמין בעצמו, חזק, אהוב ומלא ביטחון עצמי.
היום אמא של בן מרגישה הקלה עצומה. סוף סוף היא יכולה לחיות. הילד שלה מאושר, והיא יכולה לצאת איתו לכל מקום ללא חשש מההתנהגות שלו. לא מזמנים אותה יותר לבית הספר והיא הפסיקה לדאוג מהטלפון הבא מבית הספר ושיעיפו אותו שוב.